– Misja szkoły
Chcemy, by Absolwent naszej szkoły:
Sprawnie posługiwał się językiem polskim:
Umiał korzystać z różnych źródeł informacji, umiał zdobywać, przetwarzać i wykorzystywać wiedzę, umiał korzystać z nowoczesnych technologii komunikacyjnych.
Był przygotowany do dalszej nauki
Rozwijał swoje talenty, myślał samodzielnie, twórczo i krytycznie, umiał realizować własne plany i marzenia.
Miał świadomość potrzeby nieustannego rozwoju i kształcenia
Był świadomy, że każdemu kreatywnemu działaniu powinien towarzyszyć wysiłek i był gotów go podejmować.
Dobrze funkcjonował w swoim otoczeniu:
Czuł się członkiem społeczności lokalnej, obywatelem Polski i Europy, był ciekawy świata.
Znał i szanował tradycje rodziny, szkoły i narodu
Wykazywał chęć poznania ojczystego kraju i jego zwyczajów.
Był odpowiedzialny, prawy i uczciwy:
Wyrażał siebie w sposób akceptowany społecznie, wywiązywał się z powierzonych zadań w sposób zadowalający siebie i innych, starał się przewidzieć skutki swoich działań i gotów był ponieść konsekwencje swoich czynów, umiał rozróżniać dobre i złe zachowanie.
Umiał współpracować w grupie:
Działał zgodnie z obowiązującymi w niej zasadami, miał poczucie współodpowiedzialności.
Umiał współpracować w grupie:
Działał zgodnie z obowiązującymi w niej zasadami, miał poczucie współodpowiedzialności.
Umiał analizować docierające do niego informacje:
Był krytyczny wobec programów telewizyjnych, filmów, czasopism, książek, znał mechanizmy działania reklamy.
Uczestniczył w rożnych formach kultury:
Był przygotowany do odbioru mass mediów.
Dbał o swój wygląd:
Ubierał się schludnie i odpowiednio do czasu i miejsca.
Stosował się do zasad ekologii:
Segregował odpady, dbał o czystość otoczenia.
Był tolerancyjny:
Wobec odrębności innych, w tym wobec cudzoziemców, osób starszych czy niepełnosprawnych.
Umiał zachować się kulturalnie:
Znał zasady dobrego wychowania, używał form grzecznościowych..
Potrafił budować przyjazne relacje z rówieśnikami:
Umiał nazywać swoje emocje, umiał nad nimi panować, pokojowo rozwiązywał konflikty, umiał dyskutować, był wrażliwy na potrzeby innych.
Szkoła jest społecznością działającą na zasadach partnerstwa, przyjaźni, szacunku i życzliwości. Nauczyciele w pracy dydaktyczno–wychowawczej kierują się dobrem uczniów, troszczą o ich bezpieczeństwo i zdrowie, kształtują właściwą postawę moralną i obywatelską swoich wychowanków, dążą do pełnego rozwoju ich osobowości. Szkoła wspiera ten rozwój poprzez stworzenie bezpiecznej i twórczej atmosfery procesu nauczania, rozpoznawanie, zachęcanie i rozwijanie indywidualnych uzdolnień i umiejętności, rozbudzanie chęci i szacunku do nauki, pojmowanej jako proces trwający przez całe życie. Szkoła przygotowuje uczniów do przyszłego życia poprzez uczenie wzajemnej tolerancji i zrozumienia potrzeb innych ludzi, kształtowanie pozytywnego podejścia do nauki i pracy, zachęcanie do działania zespołowego, uświadamianie odpowiedzialności za rozwój środowiska przyrodniczego i społecznego.
Współpracując ze sobą, budujemy rzeczywistość sprzyjającą rozwojowi i uczeniu się.